Söndag

Go kväll! 
En helg har åter igen passerat och jag har såklart jobbat, som jag oftast gör på helgerna. :) 

Resten av tiden har jag spenderat med mina norrlandstjejer/grabbar och tränat med Frida. 

I torsdags gjorde jag ju en formcheck med coach, den var INTE rolig vill jag meddela. Ligger för högt i fettprocent, så jag måste skärpa till mig lite på vardagarna. Lite mindre kolisar och jag ska hålla mig ifrån bullar och kakor, som brukar kunna ligga och locka i fikarummet på jobbet. 
För även om jag är i offseason-form så kan jag inte låta det gå över styr, då blir det bara tuffare när jag väl ska gå på diet igen. 

Vi bestämde även när nästa tävling blir. Jag hoppar över våren och siktar mot hösten/vintern. Exakt vilken tävling det blir är dock inte bestämt. 

Körde rygg efter mätningen, väldigt fokuserat på övre delen av ryggen, den del som jag måste jobba mer med. Rodd, rodd och åter rodd ifrån alla olika vinklar. Kommer börja köra rygg 2ggr/vecka.

Körde även ett pass på Factor på kvällen, deadlifts, passade på artonåriga mina nya shoes.. ;)


Från bästa Factor.. 

I fredags körde jag och Frida ben tillsammans, perfekt tajming med henne som peppade mig. Annars hade jag aldrig fixat passet. ❤️

4 set benspark -ss- utfallsgång m. vikt
4 set djupa pressar -ss- utfallsgång m. vikt
3 set korta pressar -ss- utfallsgång 
4 set liggande lårcurl 
3 set stående enbenscurl

Riktigt bra pass och en massa utfall för rumpan. ;) 

Besökte Factor även denna dag (före benpasset), men det gick helt åt skogen. Frontsquats stod på schemat och jag är verkligen kass, sämst, dåligast, ur-uselpå dessa. Usch! 
 
I går hade jag vilodag och i morse körde jag och Frida axlar och mage. 

4 set hantelpress
4 set sidolyft -ss- v-ups på bänk 
4 set framåtlutad sidolyft för baksidan -ss- kabelcrunches
4 set kryssdrag i kabel -ss- bålrotation med viktskiva 
4 set press i maskin
3 set plankan 

Oooooch så blev det rygg igen ikväll. Lika bra att köra två ryggpass direkt denna vecka. Varför vänta till nästa? :)

4 set latsdrag 
4 set kronlyft
4 t-bar rodd
4 set rodd i kabel
4 set latsdrag i maskin

Done and Done.. Nu ska kroppen få lite söm och vila. I morrn blir det nog bröst och vader. 


Marängsviss från gårdagens mys hos Frida och Marcus, MUMS! 

Godnatt
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0