Semester!

Njuter just nu av en semester i Norrland. Tänker även göra ett ärligt försök att skaka liv i min kära blogg igen. Glömmer faktiskt helt ärligt bort den, vilket är illa! Instagram däremot uppdateras oftare, då det är så himla mkt smidigare. Sååå, om ni inte redan följer mig där så gör det vettja, fancy_ var namnet. 












Startade min semester med en tvådagars på Astrid Lindgrens värld, så himla mysigt! 








Såklart har det även hunnits med en hel del strandhäng i detta underbara väder! 

Träningen går sådär, blir bara ben/rumpa och mage som får jobba då mina underarmar/händer tagit för mkt stryk och är nu under rehab/vila. 

Kom av mig i löpningen också pga motivationsdipp, men nu brinner det lite i knutarna då jag vill klara milen under en timme om ca 5-6 veckor. 

Runt 6km i dag, glömde mäta sträckan, kändes faktiskt oväntat bra förutom ett elakt håll efter kanske 4km. 
Hatar det!! Får håll varje gång och det spelar ingen roll om jag ätit/druckit innan eller inte. Om jag inte skulle få håll, så skulle jag ju orka springa oavbrutet. Så frustrerande! Fick gå två korta vändor, då jag helt enkelt får så ont att det inte går att springa. 
Sedan kan det helt plötsligt släppa, vilket det gjorde idag. 

Nej, nu är det dags att krama kudden. 

Godnatt! 

Kommentarer
Postat av: Elin

Jag hade samma problem med håll förut, verkligen sjukt jobbigt och frustrerande men efter lite googlande hittade jag ett tips som fungerar för mig. Andas alltid ut när du sätter ner vänsterfoten, alltså andas in på tre steg: höger-vänster-höger och sen ut på vänster igen. Aldrig fått håll sen jag började med detta, hoppas det fungerar lika bra för dig om du testar :)

Svar: Tack för tipset! Det ska jag prova ikväll. Tror faktiskt att håll kopplas ihop med andningen. Kontrollerad andning verkar vara a och o. :-)
Fanny

2014-07-27 @ 15:25:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0