Målsättning

Efter gårdagens face plant, gav Frida mig ett bra tips som jag har tagit till mig. En målsättning! Jag har ju såklart mitt långsiktiga mål, att alltid förbättra mig och att kliva upp på scenen igen detta år. Men under resans gång så behöver jag tydliga mål att jobba emot, delmål som håller motivationen uppe.


Jag har ännu inte klurat ut vad mitt första delmål blir. Jag tänker mig ett nytt mål varje månad fram till dietstart i juni/juli. Det blir då 4-5 mål att sätta upp. Bara tanken på detta sätter igång "djuret" inom mig. Jag vet ju att jag funkar bäst när jag jobbar emot ett mål, men ibland behöver man påminnelse om det av nära och kära. Tack Frida! :-) 

Ikväll körde jag axlar, vader och mage efter jobbet. Tunga pressar sedan högreps på resterande övningar. Fokuserade på att få ett rejält pump vilket är en bra boost när motivationen sackar.. Men snart är den nog tillbaka.


Godnatt gott folk! :-) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0