Styr nu om skutan!


Okej gott folk.. Efter min träff med Fredrik så måste jag säga att jag fick mig ett rejält "wakeup-call". Med tanke på mitt mål, så har det eskalerat lite väl i min offseason form. 
Jag ligger nämligen på en högre fettprocent nu än vad jag gjorde för ett år sedan, då jag startade min diet inför min första tävling. Så, för att slippa kapa asmycket till sommaren, styr vi om den här skutan åt rätt håll i tid. 
Från och med nu har jag ett helt nytt kostschema, ett upplägg som jag inte testat förut. Jag kommer ligga högt på fett och protein, lägre på kolisar. Mitt energiintag kommer från frukt och fett (äggula, nötter, 10% yoghurt). Vilket är det som blir nytt för mig. Inge ris, pasta eller potatis. :-) spännande! Ingen gröt heller, min frukost är rena rama desserten. Turkisk yoghurt, kvarg och bär. Totalt 450gram mumsig frulle. :-)

Annars det vanliga, kyckling, kalkon, kassler eller räkor på förmiddagen. 
Nötfärs, kotlett, ytterfilé eller lax på kvällen. En shake på ett av mina mellanmål och sedan maaaaassor med frukt. Gott!

Kommer äta efter detta mån-fre. Lör och sön blir fritt. :-) 


Min lunch.. 


Min middag.. 


Ett av mellanmålen.. Gott

Första dagen är nu avklarad, jag var lite matt i kroppen på eftermiddagen innan vi skulle träna på gymmet. 
Det beror helt klart på att jag inte käkat så mkt som jag är van vid, inge ris samt att jag körde ett pass på bästa Factor vid lunchtid. 

Det gick för övrigt bajs! Haha! Ett galet flåspass, vilket inte är min starka sida, at the moment. Men nu ska jag ge det ett ärligt försök igen, behöver faktiskt lite flåsträning utöver gymmet. 


Älskade thrusters.. 

Just ja.. Tillägg till min träning är lite cardio, 10 min före el efter passet. Det ska jag väl orka med. ;-) 

Träningen fortsätter rulla på, körde bröst, baksida ben och rumpa idag med min vapendragare Frida. 

Träningsvärken från gårdagens ryggpass börjar kännas vid. :-) 

I morrn ska den få jobba igen, men i lite andra vinklar. 

Godnatt! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0