Challenge

Jag la upp den här bilden på Instagram i går..
 

Totalt 87 likes, en som "dubbelgillade" och en som gillade utanför IG. Det blev 89 så jag rundade upp till 90st.
Självklart så fullföljer jag en challenge och jag valde att köra air squats. Det blev 37st unbroken (utan vila) sedan delade jag upp resterande i 10 - vila - 10 - vila.. osv.. upp till 90st.
Jag måste säga att det var en snäll challenge. 90 är jobbigt men inget man inte pallar, allt över 100-ngt hade varit en större utmaning. :)
 
 
För övrigt så är det här en perfekt övning att köra hemma! Inga vikter behövs och det är grymt bra träning för ben/rumpa.
  • Stå lite bredare än höftbrett isär med hälarna, tårna pekar lite lätt utåt.
  • Höftvecket ska passera knäleden i bottenläget
  • Höft och knä fullt utsträckta i toppläget
  • Upp med bröstet och rak i ryggen
  • Vikten på hälarna
  • Knäna ska peka utåt - gå ovanför fötterna, låt dem ej röra sig inåt
  • Blicken uppåt
  • Armarna rakt ut för att hålla balansen men också för att hålla ryggen rak
  • Håll ett högt tempo, utan att tappa tekniken.
Lägg upp ett mål. Tex 100st/dag, 3ggr/vecka. Eller varför inte fler!? Mer squats till folket I SAY! Men glöm inte att värma upp lite först. :)
 
Tränade innan jobbet i dag. Måndag = Axlar, baksida ben och mage
 
4set liggande lårcurl - ss - stående enbenscurl
4set raka marklyft - ss - frontlyft m. viktskiva
5set hantelpress
4set sidolyft m. hantlar, dropset - ss - v-ups
4set press i maskin
 
Jag hann inte köra mer, då jag var alldeles för seg i morse (som vanligt). Men det blev ett riktigt bra pass, kontakten var inget att klaga på. :) Hade bara velat mosa lite mer axlar och framförallt mage.
 
I morgon blir det träning innan jobbet igen, på kvällen är jag nämligen bjuden på bio av goa Madeleine. Vi ska se Kon-Tiki.
 
Nu kära ni ska jag skynda mig i säng!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: sofia

haha asså jag fattar inte riktigt vad du menar med "kontakt"? eller tror jag förstår men kan du skriva lite mer "detaljerat" eller vad man ska säga? :P sorry för att jag verkar dum.

Svar: Haha, ingen fråga är för dum för att ställas! ;)
I korta drag.. Kontakt/muskelkontakt får du när du använder muskeln som du avser att träna och känner det i just den muskeln. Tex när du kör bicepscurl och känner att just biceps jobbar och du inte blir trött i alla andra muskler runtomkring. :)

Hänger du med? :)

Fanny

2013-03-19 @ 23:45:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0