Mat, recept och NOM.

Då var den här helgen över och jag bjuder på en massa matbilder från dagen och gårdagen.
 
 
Min goa middag..
 
Kassler, sparris, tomater, avokado och rödlök.
 
Har spenderat kvällen hemma hos Satu ♥ Sjukt länge sedan vi sågs, så det var på tiden. :)
Jag hade inte hunnit få i mig mitt ena mellanmål, så jag körde av avstickare och mumsade i mig en nyttig ostakaka. Jag säger då det, ni måste bara prova den! Supergod!
 
 
Supegod och nyttig ostkaka..
 
1 ägg
2 äggvitor
200g keso 4%
30g vaniljprotein
Kanel (alt.rivet citronskal/saffran)
 
Rör ihop och häll upp i en form, in i ungen i 15 min. Det landar på 464kcal och den räcker gott och väl till 2 personer. Väljer man 1.5% keso så blir det ännu mindre kcal.
Vill man göra den lite onyttigare och ostigare, strö riven ost på toppen. 
 
Avnjut precis som den är eller tillsammans med hallon, blåbär eller andra bär. Men ju mer bär på sidan av, desto mer kcal blir det. ;) Är man på diet så blir det inga bär, iaf inte för mig.
 

 
 
Middag 1, fläskfilé med klyftpotatis och chilibea.
 
 
Middag 2 på NOM, Flankstek med potatispuré, champinjoner och ngn sås. 
 
Köttet var "to die for". Det var första men absolut inte sista gången som jag satte min fot där.
Supermysig kväll med min fina ♥
 
Men nu är det dags att soooova. :)
 
Godnatt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0