Todays battlefield..

Snacka om att jag var nervös innan dagens träning. Varför? Jo för att varje pass jag gör nu är så himla viktigt. Det finns inget halvhjärtat, det är allt som gäller. Fullt fokus!
 
 
Jag  börjar med att värma upp 2 set på vardera övning, bänk och squat.
Lastar sedan på vikterna jag ska köra med. It's time!
På plats på bänken med stången greppad ovanför mig så börjar fighten. Jag låter stången gå ner mot bröstet 1.2.3.4.5 pressa upp, 1.2.3.4.5 ner igen. osv. Jag låser aldrig ut, nuddar aldrig bröstet. Full kontakt hela tiden. 1-4 reps känns bra, 5-7 börjar svida, 7-9 är ren och skär smärta. På mitt sista set är det i princip omöjligt att rubba stången. Varje sekund går så sakta, det enda jag vill är att få vikten att rubba sig lite till, lite närmare.
"I just want to rack it!"
Done! 4min vila innan det är benens tur att jobba.
Skakar loss. Nöjd över ökad vikt på 5kg sedan förra gången. High five!
30sek kvar på klockan, nu går varje sekund helt plötsligt mkt snabbare. Stången på plats. Benen i rätt position. Siktar på bra djup i varje böj. "Let's do this".
1-5 känns under kontroll. 6-7 ajajaj. Nu börjar benen skaka och pulsen har gått upp. Andningen är inte lika kontrollerad. Jag ingen koll på antal reps. Fokuserar bara på djup och att hålla samma tempo. 1.2.3.4.5. Rikard peppar mig. "Fortsätt!!" Jag kommer inte ner lika djupt. Jag biter ihop men benen gör fruktansvärt ont. Försöker gå djupare men väl nere så var det bara ner som gällde. Ner på knä.
Done and done!
Ligger ner och hämtar andan. Benen skakar. Smärtan biter sig kvar. Rumpan och framsida lår är värst.
Jag måste... Ligga kvar... Lite till...
 
Det var dagens pass utifrån min synvinkel. Såhär var det alltså upplagt.
  • Lutande bänkpress. 5/5 tempo. 1x7 reps till failure. Körde 9 reps.
  • 4 min vila.
  • Squat. 5/5 tempo. 1x10 reps till failure. Körde 12 reps.
7 eller 10 är alltså mitt minimum i antal reps. Kommer jag inte upp i dessa siffror så har jag inte återhämtat mig tillräckligt. Men det får inte dra iväg med för många reps över dessa, då har jag för lätt vikt på.
 
Nu vilar jag i två dagar och laddar upp för passet på onsdag.
 
 
Gårdagens gotta!
 
 
Mina nya älsklingar..
 
Hoppas ni har haft en mysig helg!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0