Får man gnälla?

Idag är en sån dag.. A big fuckday!

Trött, seg, tung i kroppen och bara allmänt less på mångt och mycket.

Jag har tränat och det har inte gått som jag önskat.

Passet på factor, total fail! Efter första varvet skrek kroppen och jag fick verkligen kämpa för att fortsätta. Mjölksyra överallt och till råga på det så får jag en nerv i kläm så att v. tumme domnar av helt. Fucked-up känsla!

Overhead squat 5-5-5-5

12 min
OH squat 5
Thrusters 9
Burpee tuck jump 9


Första gången jag testar OH squat.. Det var kul, men hade varit roligare om jag varit mer på banan. Det lustiga är att jag inte har känt mig trött mentalt, det är bara kroppen som lägger in en broms.

Så vad gör jag åt den saken? Jo, viiiilar! I morgon blir det "bara" ett pass med Fredrik. Det är inbokat sedan länge och jag vill verkligen köra. Men resten av dagen ska jag chilla och ta det piano.

Kan även meddela att cykelturen till och från jobbet inte var lekande lätt idag. I morgon tar jag bilen ÖVERALLT!

Inte nog med det. Jag måste verkligen göra ngt åt mitt hårsvall, det är så slitet och livlöst. Jag är sugen på att göra ngt drastiskt, men vet inte hur mkt jag vågar "ta i".. Sidecut? Page? Lugg? Ljusa slingor? Mörkbrunt? Rött? Uppklippt? Eller bara toppa och se ut som jag gör, dag ut och dag in. I do not know!

Gick igenom min garderob tidigare, inte fysiskt utan mentalt, inser att jag har ingen stil. Ingen röd tråd i mina klädköp. Sjukt intetsägande och tråkigt stil. Träningskläder, det är min melodi. Kan man inte få gå runt i det jämt?

Körde rygg ikväll med Sophie, gick faktiskt inte så himla dumt. Men energin har ju varit bättre.

4set sittande rodd i kabel
4set chins
4set framåtlutad stångrodd
4set stående högrodd
3set variant av sittande latsdrag.
Vet inte riktgit vad övningen kallas egentligen.

Sedan ett till klagomål.. musiken på friskis är verkligen helt värdelös. Idag var det skräpig rock, tror till och med att det var rockklassiker som spelades. Volymen var så låg att man kunde lätt höra om ngn skulle lägga av en smygfis. Inte direkt peppande!

Jag kan nog fortsätta gnälla lite till, men besparar er min djupaste klagan.





Upp och tvätta kl. 07.00 i morgon, behöver jag säga mer?..

Kommentarer
Postat av: Yocke

Roligt att du kör så hårt Fanny!!!! Keep up the good work !

2012-05-30 @ 23:39:22
URL: http://yockes.blogg.se/
Postat av: Mättz

Det är skönt att vara lite gnällig ibland!!

Tycker att du är jävligt duktig som orkar vara så motiverad hela tiden!! Önskar jag hade en tredjedel av din motivation!!

2012-05-31 @ 05:53:49
Postat av: Calle

Alla har sina kräkdagar. Kroppen är ingen maskin, ibland är vila och återhämtning den allra bästa träningen! Ibland är den tuffaste utmaningen att orka ta det lungt :)

2012-05-31 @ 09:09:30
Postat av: Fanny

Yocke: Tack så himla mkt!! I will! :D

2012-06-03 @ 22:45:52
URL: http://fannysundstrom.blogg.se/
Postat av: Fanny

Mättz: Ja, det är ju rätt så skönt.. :) Tack så jättemycket! DU kan du med.. bara man ger sig fan på det. :)

2012-06-03 @ 22:46:54
URL: http://fannysundstrom.blogg.se/
Postat av: Fanny

Calle: Du har så rätt så :)

2012-06-03 @ 22:47:16
URL: http://fannysundstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0