Dagens träning x2

Vilken dag! Bortsett från tidigare inlägg så har dagen varit precis så som en ledig dag ska vara. Lugn och skön med massa härlig träning! :D Uträttat mina måsten utan att ha känt ngn tidspress, i like it!

Passet på Factor var grymt kul idag! Ok, det är kul varje gång. Men just idag var det extra kul! Beror nog på att jag hunnit ladda med massa frukost och vaknat till ordentligt. :) Det är stor skillnad att köra kl. 11.35 mot kl. 8.00, jag är ju som sagt ingen morgonmänniska. :)

Romanian deadlift 5-5-5-5

11 min
RDL 6
Squat jump 12
Burpee pushup 4


Jag tror att det blev 11 rundor totalt. Så räknar jag på det blev det totti totti:

RDL: 66st
Squat jump: 132st
Burpee pushup: 44st

Ganska bra träning!! ;)



Pass numero dos, ryggf*n.

Fokus på bröstryggen, min svaaga punkt.
I stångrodd borde jag kunna köra dubbla vikten mot vad jag kör nu, i förhållande till min srtyka ia alla andra ryggövningar. Det är ett tecken på att jag släpar efter rejält där. DARN! Nåja, jag har något att jobba på. :)

4set framåtlutad stångrodd
4set hängande rodd
, 2 set brett grepp och 2 set smalt, Häng i smith-stången, pronerat grepp, fötterna rakt ut och dra dig upp, bröstet mo stången.
2set negativa chins
3set stående rodd i kabel
3 eller 4 set sittande rodd
, ryggen mot linan, det blir som en pullover men inte riktigt. Mycket bra övning iaf! Svårt att förklara med ord hur den utförs.

Jag har redan nu träningsvärk, i morgon kommer det kännas fint! Allt tog där det skulle. :)

Dags att vika lite tvätt, äta kvällsmål (lyxar till med kesella och digestive) sedan sussa säng. I morgon bitti är det jag som kör spinningen!



Men jag hade hellre mumsat på denna goding... fan för dig Denicé som tipsade mig ;)


Hoppas ni har haft en underbar dag!

Puss på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0