Better safe..

..than cool??

Hahaha.. alltså jag och Denise höll på garva ihjäl oss idag.
Jag har beslutat mig för att bli vuxen och en god förebild. Jag har införskaffat en cykelhjälm! Gosh not so cool! ;)
Vi provade alla modeller, men vi såg inte klok ut i ngn.. Varför kan jag inte få se sådär sportigt cool ut, istället skriker det nerd om mig. :P
Det är ju mest en vanesak, dock så känner jag mig oerhört fånig alltså. Men jag väljer ju en störtkruka som kan rädda mitt liv, framför en hjärnskada eller ngt ännu värre. Hjälmar räddar liv!

En kund berättade i helgen om sin man som råkade ut för en olycka, utan hjälm hade han varit död. Nu låg han "bara" på sjukan med utslagna tänder, sår och hjärnskakning.

Då insåg jag att det är inte värt att riskera ngt, en olycka händer så lätt. Jag cyklar ju inte sakta heller...



Jag måste ju säga att jag har matchat himla fint iaf..



Kommentarer
Postat av: BillyPancho

Ok, you do your choice, I do mine. Cykelhjälm invaggar mig bara i falsk trygghet så man sossar till.



I will NEVER were a Bikehelmet! Punkt! Stop convincing me!



Men jag måste hålla med om att du matchat ihop det fint! =)

2012-06-06 @ 07:21:12
URL: http://pekamedhelahanden.blogspot.com/
Postat av: Fanny

Det är en fri värld, du gör precis som du vill. :)

Men jag kan inte hålla med dig om att det invaggar i falsk trygghet. :)



Fortsätt cykla utan hjälm du! Så cyklar jag med min.



Tack! :)

2012-06-07 @ 00:02:54
URL: http://fannysundstrom.blogg.se/
Postat av: BillyPancho

Visst är det härligt med en fri värld! Älskar frihet. Men om för många får hålla på så blir det nog snart lag på hjälmtvång i Sverige och då är det inte längre en fri värld. Jag hoppas inte du tillhör dessa?



Nästa steg är sedan att börja använda hjälm när man är ute och går osv. Sen hjälm när man är i badkaret osv.. Hjälm när man kör bil etc. Finns liksom ingen gräns för "trygghet" och säkerhet och fine, kör omkring med hjälm i bilen om det passar, men låt mig välja fritt. Mc får jag inte köra utan hjälm t ex..



Det är därför jag "satt ner" foten och dragit min gräns. =)



Jag tycker det är bra om folk väljer som dom själv vill, bara det inte blir lag på det. Som tur är är jag över 15 år annars behövde jag använda cykelhjälm för att inte bli bötfälld.



Men dom där riksdags"männen" motionerar om hjälmlag var och vartannat år och jag är trött på att dom försöker begränsa min frihet till eget val. Förr eller senare får dom väl igenom sin motion.



Nuff said, :-)



Don´t get me started on bikehelmets!! ;)

2012-06-07 @ 09:11:02
URL: http://pekamedhelahanden.blogspot.se/
Postat av: Therese

Hellre nörd än hål i skallen är mitt motto. Sen är det inte så konstigt att riksdagsmännen motionerar om hjälmlag för alla med tanke på hur många cykelolyckor det sker varje år i Sverige.

2012-06-07 @ 22:44:00
Postat av: BillyPancho

Therese

Då ska man absolut införa hjälmlag för löpning och promenad också! PLUS HJÄLM I BILEN! Tänk va många bilolyckor det är! För att inte tala om alla lårbenshalsar som kunde förhindras om det blev lag på att bära hockeyutrustning eller liknande!!



Nej, usch för sådana som tror dom kan reglera allting med lag. SÅ TRÖTT PÅ ER!! FRIHETSBERÖVAR#E ger jag inte mycket för!

Jag är för frivillighet och ser absolut inte er som har cykelhjälmar som några nördar. Förnuftigt och bra så länge det är frivilligt.



Fanny, ursäkta om detta spårade ut liiite. Ville bara få mitt sagt. Det här är en känslig fråga, då jag märker att allt fler vill ta bort min frihet att själv välja. :-)

2012-06-08 @ 08:22:34
URL: http://pekamedhelahanden.blogspot.se/
Postat av: Hannah

Har man en gång jobbat på sjukhuset, eller gör.. Så får man alltför ofta se dom SOM INTE haft cykelhjälm.. det är tragiskt, speciellt på personer under 20 som aldrig kommer kunna gå igen.. Talet funkar inte och dom känner inte igen sina nära.. Det är det bästa du kan göra! Sjukt bra förebild där!! :)

2012-06-10 @ 20:24:23
URL: http://endag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0