Proteinbars á la Karin

Har gottat mig med detta ikväll, enkelt och mycket gött!
 
 
Färdigt, in i kylen för att stelna.
 
 
Ganska sjukt löljigt smarrig! :D
 
Men tyvärr har jag inte lyckats få mina att stelna helt, kladdigare än en kladdkaka.
Kan bero på för mkt vatten eller för lite tid i kylen. Morgondagen får utvisa om jag måste göra annorlunda nästa gång.
 
Hur som haver, detta är receptet som jag använde mig av. Fick det av Karin. :)
 
90gram crunchy jordnötssmör (jag använde Skippy)
80gram havregryn
40gram kakao
ca 150gram proteinpulver (Protein Delite chocolate/coconut)
Vatten efter önskad konsistens, inte för mkt och inte för lite.
 
Garnering: 60gram smält 70%-ig choklad
 
Rör ihop alla ingredienser först, tillsätt sedan vatten till smeten känns formbar men inte lös.
Bred ut till en fyrkantig kaka på en form med bakplåtspapper.
Avsluta med att pensla på chokladen, in i kylen så kakan stelnar.
 
SVINIGT GOD!
 
Lycka till!

Kommentarer
Postat av: Karin

Woho! Kul att du gillade dem!
du, jag tror att du hade för mycket vatten... För jag brukar bara behöva ha dem i kylen så chokladen blivit hård :)

Svar: Eller hur :) Ja, det tror jag också, för idag är dom bättre men inte superbra! Inte dom man vill att en bar ska vara. Sedan gjorde jag dom lite tunnare, hade dom varit tjockare hade dom blivit ännu kladdigare. :P
Fanny

2012-07-18 @ 08:00:13
URL: http://karinwittur.blogspot.com
Postat av: Linnéa

Men ååååå va gott det ser ut!!!! Ser ju gott ut att det var kladdigt, men förstår att dom inte är så hanterbara;-). Måste iaf prova på det där receptet:-)! Jag hade som fått för mig att jordnötssmör inte va så nyttigt (bortsett från sockerfritt). Detta måste prövas!!!!:-) MUMS

Svar: Det är sååå gott! För ätandets skull gör det inget att det är kladdigt, men som du säger, inte så hanterbara ;)Det tycker jag att du ska! Se bara till att ha ett gott chokladprotein, kan verkligen rekommendera det jag använde mig av. Kokos och små chokladbitar i, gudomlig att dricka som den är med vatten.
Jordnötssmör är inte så farligt som många tror, så länge man använder det med sunt förnuft. ;) Innehåller bra fetter som kroppen behöver. Sockerfri är det bästa, men jag körde på Skippy, innehåller lite sockerarter. Men det är ändå så lite så det gör inget. :) Annars finns det ekologisk att köpa i affären, den är utan socker. Finns även en att beställa på fitnessguru.se. Många träningsmänniskor kör med den. :)
Lycka till och NJUUUT! :D
Fanny

2012-07-18 @ 20:14:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0