Nya bud..

Dags att skala av lite från denna kropp! Varför tänker ni då, hon ska ju bygga!
Jo, det är för att jag har ställen på kroppen som stått stilla länge, mage/ländrygg, samt att det är lättare att se vad jag behöver förbättra i min fysik om jag blir lite mer definerad. Fredrik försäkrar mig om att det inte kommer drabba mig muskulärt, det är så pass liten förändring att det inte gör ngt. Så länge jag tar mina tillskott och får i mig protein, så kommer inte kroppen ta utav mina musklerna utan av mina fettdepåer.
Han säger vad han tycker och jag litar på honom och kör!

Det betyder att jag inte får småfuska längre! Inga taskiga mellanmål, inget absolut inget annat än enligt kostschema på veckorna. Fredag kväll och lördag är min "höjardag", jag får äta vad jag känner för. :)
I princip så gör jag hela tiden, men handen på hjärtat så har jag varit lite slarvig, har tänkt att lite extra skadar ju inte när jag ändå inte är på ngn diet. ;) No more!

Totalt kaloriintag/dag: 1683

Dagens mätning i siffror.

Fettvikt: 6,5 +124g
Muskelvikt: 60,94 +785g


Vi pratade även om min förändring sedan start i september 2009. Har gått från 15.81 i fett% till nuvarande 9,64%. En minskning på 6,17%. Har gått från LBM (Lean body mass) 122,25 Lbs (ca 55kg) till 134,19 (ca 61kg). Det är en "muskelökning" på ca 6kg. Allt det här har jag alltså åstadkommit på drygt 2½ år. Det här är en motivationsboost som får mig att vilja kriga arslet av mig! Nu j*vlar!!!

Kan ärligt säga att det är bara det senaste året som jag känner att jag har kämpat hårt, mycket är tack vare alla träningspass med F. Har liksom inte tagit i ordentligt hela tiden, vilat lääänge mellan varje set etc. Men nu har jag ett helt annat fokus och tänk genom varje pass. Visst, vissa dagar är jag inte helt i balans på den fronten. Men i överlag är min syn på träning förändrad. :)
Så egentligen skulle de här siffrorna kunnat se mycket bättre ut, men det skiter jag i, det är här och nu som gäller och det kan bara bli bättre!



Tackar coach för min nya snygga Smart Shake! :D

Då till passet, körde 4 effektiva övningar.

3set flyes i maskin
(en ny maskin för mig, grymt bra!) - superset - press i maskin
3set flyes nerifrån i c.c
3set press m. hantlar på lutande bänk
(korta tuunga pressar) Tog gode fint kan jag lova! :)

Lunchtime!






Kommentarer
Postat av: Satu

Men alltså jag måste bara klargöra en sak... Det är väl inte en MUSKELökning på 6kg? Det är ju en VIKTökning på 6kg men inte endast i muskler? Det måste ju vara en blandning av fett+muskler+vätska? För det är ju i princip omöjligt (ja utan doping etc.) att gå upp 6kg i muskler på drygt 2år, speciellt för en tjej :) Jag menar inget illa Fanny, vill bara förstå hur han räknar det där, om du vet.

2012-01-25 @ 12:56:53
URL: http://satumustonen.blogspot.com
Postat av: Isabell

Bra kämpat!! Men jag funderade oxå på en sak.. din fettprocent som du skriver om, vad är det F mäter då? Det är ju inte totala kroppsfettprocenten, eller hur? Jag vet att du skrivit om det en gång förut men jag kommer inte ihåg..

Kram!!

2012-01-25 @ 13:10:33
Postat av: Fanny

Satu och Isabell:

Jag uttryckte mig kanske liiite oklart i min text. Det är alltså "Lean body mass" Vilket betyder att i vikten inräknas organ, vätska, kroppsfett, muskler, ja allt utom underhudsfettet. Jag skriver bara ut exakt det som står på pappret. Han mäter med kaliper på 9 punkter på kroppen. Genom denna typ av mätning så får man ut en ganska exakt uppskattning av hur mycket muskler man har vunnit eller förlorat.

Jag kan inte förklara så mycket mer annat än det är vad mina siffror visar med den här typen av mätning. Den kan säkert ifrågasättas av många. Men jag vill ha ngt mer kvitto än bara det jag ser i spegeln.

Startade på en kroppsvikt på 65.8kg och väger idag 67.3kg. Har tappat 3.9kg i fettvikt (underhudsfett) och samtidigt lagt på mig muskler. En omfördelning med andra ord, då vågen bara visar en ökning på 1.8kg.

Det finns säkert andra metoder som mäter mer exakt.

2012-01-25 @ 13:53:09
URL: http://fannysundstrom.blogg.se/
Postat av: Fanny

Massa fakta.. Glömde säga Tack Isabell och jag tar inte illa upp Satu ;)

Pusskram på er!

2012-01-25 @ 14:04:08
URL: http://fannysundstrom.blogg.se/
Postat av: Satu

CALL ME om du hinner se det här innan vi ska ses ;)

2012-01-25 @ 15:38:51
URL: http://satumustonen.blogspot.com
Postat av: Karin

Grymt!! :)

2012-01-25 @ 19:33:13
URL: http://karinwittur.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0