Late night workout and Factor!

Helt ok pass.. varken mer eller mindre.
 
Det var en trött tjej med äcklig värk i bröstryggen som däcka ner i soffan efter jobbet. 1h sömn och sedan var allt som bortblåst och jag var redo för en omgång på gymmet. Så skön att inte ha någon tidspress, bara kliva in och köra.
 
4set liggande lårcurl
4set raka marklyft
4set sittande hantelpress
4set en-arms sidolyft med hantel, tuuunga.
3set sidolyft m. hantlar, lättare vikt för att pumpa ut det sista.
3set baksida axlar i maskin
3set frontlyft m. hantlar - ss - hängande benlyft
3set stående bencurl
 
 
Efter passet... traaaapz
 
Har redan nu träningsvärk i mina små traps.. körde clean and jerk på Factor i morse, japp jag tog mig äntligen iväg på ett pass. Skönt!
 
Warm up
2 laps
Jump rope - 1 min
Push ups - 20 sec

---------------------
Clean and jerk 5-5-3-3-3

12 min
C&J 5
DU/SU 20/60
Chins 10
 

Clean är ju verkligen en favorit, men jag är så himla sämst på jerk. Alla pressar över huvudet är min svaga sida. Passet idag kändes jobbig men shit så kul att vara tillbaka igen. Två veckor borta, shit va dåligt! Först var det en hals som stoppade mig sedan har jag bara inte kommit upp på morgonen. Har kommit isäng för sent på kvällarna helt enkelt.
Men nu ska jag kämpa för att vända på steken.
Det var ju även min andra favorit doubleunders, men guuuud så kass jag var på det idag. Haha! gör om, gör rätt nästa gång. ;) Jag fuskade nog lite då jag helt tappade räkningen i min frustration över att det gick så dåligt.
 
I morgon blir det bara gym. Godnatt på er!
Hoppas ni har haft en bra dag på alla sätt och vis.

Kommentarer
Postat av: Karin O

Grymt pass, nu blev jag sugen på styrka idag igen)

Bara lite nyfiken. hur tungt tar du tex i bicepscurls med hantlar eller flyes med hantlar?:)

Svar: Det var gött! Do it :D
Hmmm.. jag kör väldigt sällan på riktigt tunga vikter då jag får sämre kontakt när jag kör på tungt. Ligger hellre på lättar vikt och lite fler reps. Nu var det riktigt länge sedan, Men kanske curlar som max 14-16kg, flyes 12kg.. Måste nästan testa bara för att du frågade. ;)
Återkommer med ett korrekt svar på den frågan :)
Fanny

2012-12-18 @ 01:41:54
URL: http://kakansemlanoliven.se/
Postat av: Alexandra

Clean är favvis, press över huvudet.. SÄMST! Håller med :)

Svar: Sämst är jag.. absolut sämst! Usch! Kör du ngt morgonpass i veckan?
Fanny

2012-12-18 @ 11:06:07
URL: http://alexandralilja.blogg.se
Postat av: Alexandra Lilja

Jag menade iofs att jag är sämst! Haha. nae kör sent nu, tentaplugg hela veckan... :(

Svar: Nja, tveksamt.. ;) Attans! Vi får boka in ett pass när du tentapluggat klart.. tycker jag :)
Fanny

2012-12-19 @ 08:39:16
URL: http://alexandralilja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0