Fokus

Jag hade för en gång skull gott om tid på mig ikväll och jag kände att det var fullt möjligt att hinna med baksida ben, axlar och mage. Tänk vad det gör mycket att sluta 30min tidigare.

Såhär belv upplägget:
 
5set hantelpress
4set press bakom nacken i smith
4set sidolyft m. hantlar - ss - russian twist
4set frontlyft - ss - raka marklyft m. skivstång
4set liggande lårcurl
4set kryssdrag i cc - ss - v-ups på bänk
 
Jag måste då säga att jag är riktigt nöjd över dagens pass. Vilket driv! Mosade på som om det inte fanns ngt stopp. Bra brännande kontakt i musklerna och ett mentalt driv som var utöver det vanliga, underbar känsla.
När jag var trött i kroppen så piskade hjärnan på med "5 till, kom igen!!"

Mitt uppe i mitt pass så kunde jag verkligen inte undgå att lägga märke till en kvinna, som hade sitt fokus på ngt helt annat än att maxa sin träning.
Jag skulle hämta hantlar för att köra sidolyft när jag hör hur hon pratar. Jag hajjar till och funderade på om det var mig hon pratade med, men i samma veva som jag tittar på henne och viker hörluren åt sidan så inser jag att hon pratar i telefonen, i sitt headset. Och nu menar jag inte att hon sitter stilla och pratar, nej hon TRÄNAR och PRATAR samtidigt i telefonen. Say what? Jag blev så förundrad över hur hon kunde köra bicepscurl och pushups när hon hade fullt upp med att snacka (rätt så högt) med ngn i andra änden av luren.
Där hade vi en kvinna med ett helt annat fokus.. lite multitasking på den va.
Jag kör vidare och när jag vilar mellan raka mark och frontlyft så pratar hon fortfarande medans hon nu kör någon variant av dips.
Hur länge hon var kvar och om hon fortfarande pratade när hon gick ut har jag ingen aning om, men det skulle inte förvåna mig.
 
Det finns då folk till allt...
 
 
Från ett axelpass i USA i somras..
 
Måste bli bättre på att fota när jag tränar.. glömmer ju jämt bort och kommer på det när jag sätter mig här hemma i soffan.
 
Usch va sent det blev, natti natti.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0