Blixtar och dunder

Shit vilken smäll jag vaknade av inatt! Satt verkligen på första parkett för att se naturens skådespeleri.
När jag vaknade och slog upp mina gröna av första smällen, gick jag fram till fönstret för att titta ut. Regnet öste ner, det var dimmigt och mörkt ute. Hela himlen lös upp och en enorm blixt sökte sig ner genom molnen, rakt ner i marken. Trots att det var riktigt fascinerande så var det samtidigt lite läskigt. Ovädret låg rakt ovanför staden.



Såhär såg det ut. Bilden är inte från kvällen utan är lånad från nt.se

Stog redo med min kamera men fick ingen fångad på bild. Såg endast hur blixtrarna lös upp himlen.



Regnet vräkte ner, mullret hägrade ovanför.. mörkt och mystiskt..



Sedan blixtrade det till och himlen blev blå.. Jag tycker det är jätte häftigt med vad naturen kan åstadkomma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0