Benen tar sig!

Yes, det går framåt! :D Varje pass ger resultat och det både känns och syns. På mätningen har jag tappat en hel del just över låren. Det är första gången som jag ligger så lågt och ändå ligger jag rätt högt. Nu i efterhand önskar jag att jag tagit mått för att se skillnaden, men får bli från och med nu för benen ska ju öka ännu mer i muskelmassa. ;)

Vikt: 68,1kg
Fettvikt: 6,62kg (-490g)
Muskelvikt: 61,47kg (+192g)
Fettprocent: 9,73%
Muskelvikten ökar och fettvikten minskar, precis som det ska. :) Omfördelningen gillar jag ganska mkt!

Fokus på framsida lår idag då jag fortfarande känner av baksida och rumpa, inte så optimalt att pressa dem då.

4set Benpress m. viktskivor (45 graders lutning) Korta pressar
4set Benpress i Maskin Även här korta pressar, för att inte koppla in baksidan.
4set Benspark

Nu har jag en hel del olika övningar att använda mig av och benpassen själv går riktigt bra. Så det blir inge mer ben med Fredrik på ett tag, utan nu fokuserar jag på rygg. Där jag har mest problem just nu.

Snart ska jag hämta upp Josse på stationen. Efter det blir det soffhäng och kanske en film, om nu klockan inte blir för mkt innan jag är hemma igen.


Kommentarer
Postat av: Jennifer

Mätningen gick bra för att ha varit på semester Upp 493 g fettvikt, ner 90 g muskler så man kan säga nästa plus minus noll... Ligger på samma som jag gjorde innan jag började hårddieta på 800 kalorier till semestern. :) Ser att du är nöjd med din också :) :)

2011-08-18 @ 22:55:54
URL: http://bonzaijen.wordpress.com
Postat av: Tess

Hej , grymma framsteg du gör!



Men undrar en sak ang kroppsmätningen, din sammansättning går inte ihopa i teorin hos mig. Var finns övrig vikt inräknad, menar hjärnan, tarmar, hud osv?

Har aldrig själv gjort en mätnimg men hjärnan väger iaf 1,5 kg och dina siffror går inte ihop muskel-, fettmässigt. Där är antingen fett eller muskler och lite utrymme för resten av kroppen.



Hoppas jag inte ställer till det för dig, bara nyfiken.



Fortsätt kämpa det ger verkligen grymma resultar!!!!

2011-08-19 @ 07:20:53
Postat av: Fanny

Hej Tess,



Tusen Tack!!



Jag förstår din fundering. :)

Har skrivit om detta tidigare, men det var iofs ett bra tag sedan.

Vi mäter utifrån 9 olika mätpunkter på kroppen med kaliper. Detta mäter endast underhudsfettet, inte kroppsfett, vilket är stor skillnad.

Om jag skulle mäta mitt kroppsfett, dvs det du inte kan ta på och det insprängda fettet, så skulle det vara mycket högre fettprocent.

Detta får man utmätt genom ex. Bodpod.

Hjärna, hud m.m. ingår alltså i muskelvikten. ;)



Det här använder jag mig endast av för att få ett resultat på papper, se att det går åt rätt håll vilket ger mig en extra sporre. Det bästa är ändå måttbandet, vilket jag för övrigt är dålig på att använda, samt spegeln.



I will, tack igen!!!

2011-08-19 @ 09:34:35
URL: http://fannysundstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0