Mental träning och inspiration

Har haft en riktigt givande dag på många sätt..
Skön träning, GRYM föreläsning.. Får ni tillfälle att lyssna på Manuel Knight så gör det!
Han är en verkligen one of a kind
Perfekt avslut på kvällen med god mat och härligt sällskap.

Har nog pratat om mental träning hela kvällen..
Men tänk vad mkt man kan göra om man bara använder skallen!
En av spinningledarna, Maria Nilsson, jobbar som mental coach.
En mkt klok och bra tjej, så vi hade ett väldigt givande samtal ikväll.
Bland annat om hur mental träning kan hjälpa mig i min fysiska träning.
Hur jag med hjälp av rätt tankar och syn på tankar, kan få bättre reslutat och bättre fokus.

Har fått tips på en övning att använda mig av, när jag behöver hitta fokus och vara "här och nu".
Ska bli kul att se hur jag reagerar på det.. :)

Dagens träning blev Spin/Puls 30 min, bröst och lite mage.

Bröstpress i maskin 5 x 20
Lutande hantelpress 3 x 15
Knästående cableflyes 3 x 15

Nu är det bara sängen kvar, sedan invänta söndag..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0