Planering åt skogen

Dagens tränings planer gick helt åt skogen, kom inte upp i tid så det blev inget innan jobbet.
Efter jobbet hade jag en ledaruppföljning på en spinningledare och blev klar 20:30.
Orkade helt enkelt inte stanna kvar på jobbet och träna.

Min matlust är inte den bästa nu.. är inte sugen och orkar inte laga ngt avancerat.
Det fick blir en proteinpannkaka ikväll.
Absolut inget för en finsmakare, men för en kvinna på diet och som är van att trycka i sig prottepulver så funkar det hur bra som helst. Kul med lite variation!

Men Sushi hade varit tusen gånger bättre!!



Recept:

- 3 äggvitor, 1 gula (dock valfritt givetvis)

- Valfritt proteinpulver (Jag körde på choklad)

- Ca 1/2 dl vatten

Topping:

-Kesella/keso

-Valfria bär

-Funlight

Gör såhär:

Knäck äggen i en bunke, vispa poröst tillsätt sedan 1 1/2 skopa (1 skopa= 20 g) proteinpulver.
Vispa ordentligt så det inte blir klumpar.

Tillsätt lite vatten och fortsätt vispa.

Smeten skall vara ganska tjock nu.

Häll ner smeten i en kall panna som är smord med lite rapsolja.

Stek på medelvärme, vänd när du ser att den börjar bli klar.

Topping:

Mixa valfria bär med keso/kesella, häll på 1-2 kapsyler funlight.

Receptet hittade jag hos Denice

Nu blir det en dusch sedan ska jag krypa ner i min sköna säng.


Kommentarer
Postat av: Lina

Förstår att det inte är något för en finsmakare, för det ser inte ens gott ut...

2010-03-03 @ 08:01:24
URL: http://anill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0