Till Anonym

Din kommentar:

"Men snälla....vart går du och gör det där??? Det låter absolut inte rimligt. Enligt Safe (som utbildar personliga tränare) ligger kritiska gränser för nödvändigt fett för kvinnor vid 10-12%. Dvs., du borde i nuläget inte ha ngn menstruation, eller så tappar du den snart. Jag ser på dina bilder att du är långt ifrån 12%, långt ifrån 15% ens. Ngt stämmer inte med din mätning. Kvinnor bör inte ligga under 15% ur hälsosynpunkt, vilket starkt får mig att ifrågasätta personen som utför mätningarna...Vad för slags metod använder ni; kaliper? Bodpod?"

Direkt svar:

För det första, stå gärna för din åsikt med ditt namn.

Jag går till
Fredrik CarlssonReform i Västerås, och jag kan garantera att han vet vad han håller på med!
Han är välmeriterad i sin bransch och coachar många inom Fitness och Bodybuilding.
Han mäter enligt 9 punkt caliper ( parillo) mät punkter.
DETTA MÄTER ENDAST UNDERHUDSFETT!!! Så det är inte kroppsfett, som du förmodligen tänker på, vilket är stor skillnad.
Om jag skulle mäta mitt kroppsfett, dvs det du kan ta på och det insprängda fettet, så skulle det vara mycket högre fettprocent.

Så man kan gå ner till 1½-2 % utan problem.
Allt har med vikt, längd, och ålder att göra, och antal mm på 9 punkter.

Tack för din åsikt, men det är är inge bluff och båg, han vet vad han pysslar med. :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0