Make a list..

Jag tänkte att det kanske kan vara intressant att läsa, kanske inte.
Men jag betar mig igenom punkterna, så har jag lite mer att dela med mig av, annat än vad jag gjort för övningar i gymmet osv.. :)


1. Min idrottsbakgrund
2. I mina öron när jag tränar
3. Ett fint idrottsminne
4. I min träningsväska
5. Favoritmuskel
6. Mål med träningen
7. Favoritövning
8. Favoritmat
9. Mina inspirationskällor
10. Då mår jag som bäst
11. Favoritkonditionsträning
12. Favoritidrott
13. Mitt bästa kosttips
14. Favoritmellis
15. Då tränar jag allra helst
16. Favoritlivsmedel
17. Mitt måtto
18. En fredagskväll unnar jag mig gärna..
19. Hälsa för mig
20. Det här åt jag idag
21. Därför tränar jag
22. Min favoritfrukost
23. Detta skulle jag vilja utöva
24. Favoritidrottare
26. Så sover jag
27. Detta klara jag mig inte utan
28. Där tränar jag helst
29. Detta tränar jag allra helst i
30. Glöm inte att…



1. Min Idrottsbakgrund

Jag var väl inte direkt någon idrottstjej när jag var lite, då menar jag bollsporter och annat.
Testade på handboll ett tag, men slutade nog rätt fort med det.
Sedan var det dans ett tag, vilket jag tyckte var ritigt skoj, men det lades tyvärr ner efter ett tag.
Så är det när man bor i en liten by i Norrland!
Jag kan inte minnas hur länge det höll på, men inte tillräckligt länge för att det skulle bli en dansare av mig ;)

Efter det tog ridningen fart, vilket jag nog kanske höll på med i samma veva som dansen..
Jag tror att jag var kring 9-10 år när jag började rida, kan det stämma mamma?
Sedan dess har jag alltid vart en riktigt hästtjej!
Stallet var verkligen "the place to be".. :)

Under åren gick jag på ridskola 1 ggr/vecka, sedan var jag skötare på ngn ridskolehäst i perioder, blev rädd och var nära att sluta med allt, men återhämtade mig och blev ännu mer hooked.
Blev sedan skötare på privathästar som stod i stallet, lärde mig mer och mer och suget på egen häst kom som ett brev på posten. 

För 11 år sedan blev drömmen verklig och Boggi Man blev en del av mitt och Linas liv!
Det har vart en underbart resa, där jag lärt mig otroligt mycket!
Jag är oerhört glad och tacksam över att jag har fått den möjligheten i mitt liv, det tackar jag mina kära föräldrar för!
Boggi är och förblir min pärla, mitt hjärta, min man.. 
Hur  tungt det än känns, att jag en dag måste släppa taget om honom helt, så har jag nog förlikat mig med den tanken. Idag är han utlånad på foder, tills jag fattar mitt definitiva beslut.
Han mår bra och blir väl omhändertagen, det är det viktigaste! :)

Hittade några gamla guldkorn..

 

Här tillsammans med dåvarande andra hälften Leonex..



Bettan och hjärtat in action..



Något yngre än idag.. ;)

2003 öppnade Åbackens Gym & Rehab i Stensele, jag blev spinningledare och sedan började jag smått hitta in till vikterna inne på gymmet. Men det var väldigt sporadiskt, var faktiskt lite läskigt! :P
Sedan gick jag en kort utbildning och blev "Bodypump" ledare (Inte LesMills).
Körde nu spinning och "pump" minst 3ggr/vecka, besökte gymmet i perioder, gick på andras pass och hängde i stallet.
Så jag höll mig rätt så aktiv! :)

Hösten 2006 gick flyttlasset till Västerås, jag blev spinningledare på F&S, träffade Isabell som introducerade mig in i gymmet på riktigt!
Tyvärr flyttade hon drygt ett år senare (stämmer det??) och jag tappade gnistan lite, eftersom jag helt plötsligt blev själv.
Men lyckades hitta den igen, kom igång på egen hand och våren 2009 tog styrketräningen fart ordentligt.
Sedan dess är det min stora passion i livet!

psst.. det var faktiskt lite klurigt att tänka tillbaka på årtal, minnet är bra men kort.. Sedan orkar jag inte läsa igenom allt och kolla stavning m.m. Så jag bjuder på allt sånt!

Resten är framtid, den ser jag fram emot med stor förtjusning!


Kommentarer
Postat av: Frida

Åh! Grabbarna grus, dom var verkligen ett radarpar :) tänk om man kunde snurra tillbaka tiden och få uppleva det igen!

2011-02-13 @ 20:04:50
URL: http://tonightbyfrida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0