Uteritten

i går var en i sitt slag, började med två sega hästar som knappt orkade lyfta på benen.
Sedan hästbyte, jag på Buggio och Therese på Boggi.
Jag var lite skeptisk, men gick ju jätte bra (förutom en incident) och kul var det.
Men när vi galopperar och trallar på som bäst så är jag och Buggio en hårsmån från att stupa, han snubblar, tappar balansen och jag följer ju såklart med.
Hade inte han rätat upp sig skulle jag flugit av som en trasdocka, han hade förmodligen knäat... huvva.. men allt gick ju bra.
Jag han tänka mkt, vad gjode jag nu för fel? helvete!!! det här kommer göra ont! Therese kommer nita mig.. :) m.m.

Men allt slutade ju som sagt bra!
Så vi fortsatte galoppen och avslutade ritten på två trötta, snubblande hästar och en erfarenhet rikare.
Boggi höll sig iaf på benen. 
Så hästbyte kommer vi göra fler gånger, bara nyttigt och utvecklande.
Så många ny "knappar" att hitta och trycka på.

Ikväll blir det dressyr på banan, tror jag måste byta bett igen.
Funkade inte alls bra på det tredelade igår och inte sist jag red träning heller.
jaja, vi får se...

Kommentarer
Postat av: Lina

Jag gillar rakt bett :)

2008-09-01 @ 14:13:58
URL: http://anill.blogg.se/
Postat av: ÅM

Boggan kan springa RIKTIGT fort ute i skogen =) Åh det är ju så härligt, jag längtar tills jag kan börja rida igen.

2008-09-03 @ 09:46:30
URL: http://ronnvik.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0