Tävling

Klev upp 04.30 i morse. Trött som fan, men väl uppe så gick det faktiskt bra.

Åkte till stallet och vi lastade Buggio 05:45, sedan bar det av mot Tierp.

Nu var det inte jag som var den lycklige att tävla, utan Therese så klart.

Men jag blev bra sugen! Typiskt att man inte har en häst som håller för hoppning.
Men min gamle man ska inte utsättas för påfrestningen.

Dagen var helt toppen, men kyligt väder.
Jag och Lenita fick oss många goda skratt, samma humor.
Therese och "Bosse" gick felfritt båda klasserna.
0.90 m var clear round
1.00 m 6 placerade, och dom knep den 6.e platsen på felfrit grundomgång och tidsfel i omhoppningen.
Mkt stadig och bra ritt.
Mer tempo nästa gång.

Men vi var ena kassa hästskötare, höll inte koll på att hon blev placerad.
Vilken blev en överaskning för Tess och oss, så det blev lite stressigt in på prisutdelningen.

Nog om tävligen.

Sedan hem och ta hand om Boggi aka "Bobbo".
Då Boggi och Buggio är så snarlika, så fick dom varsitt smeknamn.

Red på banan, helt ok i formen. Lite stel och seg, men mjuknade mot slutet.
I morrn blir det ett pass med bommar.

Bjuder på lite bilder.

Boggis box, andra till höger.



Efter träningen.



M ska ut på ngn bil grej i kväll, vi som skulle ha myskväll.
Så då är man själv den här lördan också.

Middag väntar 


Kommentarer
Postat av: Josse

Du ska inte med mig ut på en bil grej ikväll ? :D

2008-09-13 @ 20:06:42
URL: http://jossesplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0