Täcket

Glömde ju detta i all hast.
Täcket som jag ska köpa till Boggi fanns inte på Lantmännen i rätt stl, och dom var då kass på service där så jag ville inte fråga om dom kunde beställa hem det. Tycker dom ska kunna ge mig det alternativet.
Först sa hon att det täcket inte finns i st140, då jag vet att det gör det motbevisade jag henne.

Sedan visade det sig att dom märker upp dom i 145 om det är 140. ok, bra system, eller inte.
Men det tycker man ju att hon borde vetat, innan hon säger att det inte finns i 140.

Vid ett tidigare besök när jag skulle köpa ridstövlar, vilket jag inte gjorde, så var det inget intresse hos ngn av de anställda att hjälpa mig. När jag väl fick hjälp var det inte mkt till hjälp, då säljaren var helt ointresserad av att hjälpa mig.
Jaja, nog om det.

Skulle då beställa täcket på nätet.
På första sidan var leverans 4 dagar, men dom kunde inte ta Amex.
Har tyvärr inte 1300 till ett täcke nu innan lön, så jag tänkte ta det på krita.
Men där sket det sig.

På den andra sidan var det 14 dagars leverans, Boggi behövde egentligen täcket igår, så det går inte för sig.
Då kan jag lika gärna vänta till lön, och beställa från första sidan.

Räddaren i nöden, Pappa, ryckte då in och lånar ut pengar till mig.
Tack, tack, tack!!

Så i morrn bitti beställer jag tygstycket, för det gamla är snart i tygremsor.

Nä, nu går jag isäng.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0