Abstinens

5 dagar utan träning och en massa timmar i flyg samt bil, det kryper i kroppen på mig. Jag är en aningen svullen av all vätska jag samlat på mig. Efter en dag i bilen så ser min högra fotled ut som en stukad fotled. Hahaha! 
Trots utebliven träning så sitter jag här och smäller i mig nötter, choklad och lite vin. Mixed feelings.. ;-) 
Men, nu tillåter jag mig att släppa på allt när det ändå inte finns något gym i närheten. Nu är det fokus på djur, natur och allt sånt som hör till. Sydafrika är så otroligt vackert! 
I Kapstaden däremot finns det ett gym i anslutning till boendet. Då blir det definitivt styrketräning och löpning. Måste bara tajma in det i vårt schema. 

Under dessa tre dagar har vi varit i Johannesburg, åkte därefter vidare till Komatipoort (nära gränsen till Mozambique). Därefter bilade vi genom Kruger Park och spenderade en natt i Hazyview. Bed & Breakfast ställena här är av väldigt hög standard och mycket mysigare än ett hotellrum. Personligt med en överlägsen service. :-) 
Idag åkte vi tillbaka till Johannesburg. 


Vackert landskap och överlägsen mat. Köttet är så mört att det smälter i munnen. Har aldrig någonsin ätit så gott kött. 


Har börjat läsa lite nu när det går åt många timmar på att resa.. Texterna går rakt in i hjärtat.. ❤️

I morgon är vi på resande fot igen, nästa destination är Zambia och Victoriafallen. :-) 
Flyg i två timmar, jag kommer ha överskottsenergi över till en hel arme när jag kommer hem igen. 

Godnatt! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0