Det mentala rummet

Jag har drömt lite mardrömmar om att jag inte alls är i form på tävlingsdagen, så redan nu börjar jag få griller i huvudet. Jösses säger jag då bara.. haha! Men det hör faktiskt till.
 
Men man ska inte vara rädd för nervositeten! Den får dig att fokusera på uppgiften och målet som du skall fullfölja. Mental träning är en viktig del under resan gång och genom det så kan du uppnå dina mål.
 
Ett tips från mig när nervositeten tar över eller när du börjar tvivla det minsta lilla.
 
- Föreställ dig hur du kommer känna dig när du nått ditt mål, känn in miljön runtomkring och fokusera på just den känslan, glädjen över att ha lyckats med det du stävat efter. Behåll den känslan och plocka fram den varje gång du börjar tvivla och känner att nervositeten kommer ikapp dig.
Det funkar för mig. Det får mig att fokusera på MITT mål. Nu behöver det inte vara ett träningsrelaterat mål, som ett lopp eller en tävling, utan använd det även i din vardag. Allt ifrån en anställningsintervju, löneförhandling, date, flygplansresa till att köra bil för första gången, ja vad som helst faktiskt. :)
Förbered dig mentalt inför allt som känns lite jobbigt, det kommer hålla dig mer fokuserad och du kommer känna dig lugnare när det väl är dags. I dina tankar har du ju faktiskt redan gjort det.
 
 
I april dras allvaret igång på riktigt, träningen dras upp ett snäpp och målet börjar skymta i horisonten..
 
Riktigt bra pass idag, jämfört med förra tisdagen. Rygg och lite armar.
 
5set latsdrag i maskin
5set högrodd i kabel
4set latsdrag i kabel
4set liggande hantelrodd på bänk
5set pushdowns - ss - bicepscurl i kabel
 
Jag kände att det fick räcka där då det kändes så himla bra i alla övningar.
 
Godnatt
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0