Ny rygg!

I dag är jag lite grinig. Vaknade av att ryggen gjorde sig mer tillkänna än vanligt. Min första tanke "fan, varför har jag inte ringt min sjukgymnast tidigare". Typiskt mig att dra på det in i det sista!!
Masar mig upp ur sängen med muskler som krampar i ländryggen och stretar emot mina rörelser. AJ!
Fick en akuttid i morgon kl. 14.00, så jag får snällt härda ut fram till dess.
La mig i soffan och där fastnade jag, men har verkligen inte tid eller ork att ligga där.
Väl i duchen så kändes det mycket bättre, kan det bero på värmen tro?
Nåväl, jag känner mig ¨lite bättre efter att ha varit uppe och rört på mig. MEN, får hlla mig ifrån hastiga rörelser. Då krampar det till som f*n igen. Ligga var ingen bra idé, då blev det ju nästan värre. Nej, upp och röra på mig lite.
 
Lunchen ligger i magen och jag ska rulla mot Sthlm! :)
 
Såhär med facit i handen så tror jag att gårdagens hantelrodd utlöste smärtan. Det kändes lite när jag körde, men eftersom det inte gjorde ondare så tänkte jag "det här är ju lugnt".. Nej, inte så smart alltså!
 
Måste bli bättre på att ta hand om kroppen! Dvs, gå till ryggdoktorn i tid och stretcha de muskler som gör att jag får problem (i detta fall iliopsoas-höftböjarmuskeln).
 
 
Jag som ville köra på Factor idag.. #sjuktbitter
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0