Snö ute. Sol inne.

Efter tre dagars mer eller mindre ihållande snöfall så kände jag att jag behövde få lite Svensk "vintersol". Ett sms senare så fick jag en kort date med Anna.
Jag har solat solarium! Det är inte alls ngt som jag föredrar, men jag behövde verkligen en d-vitamin boost. Varmt, skönt och genast så ser jag lite fräschare ut. ;)
 
Träningen med Fredrik blev inte ben som jag tänkt, utan vi körde rygg, biceps och mage ist. Varför? Jo, för jag kommer köra ben med Denicé i morgon istället, då jag hade lite lättare att ändra i mitt schema. :)
Det är ju roligare att köra samma muskelgrupp när man ändå ska träna ihop. Annars känns det ju ganska meningslöst.
 
4set lat. pullover i maskin - ss - omvända flyes i maskin
4set bakåtlutande rodd i kabel - ss - latsdrag bakom nacken
4set liggande hantelrodd
4set stående rodd i kabel
4set rodd i maskin
6set hantelcurl (inte vanlig curl utan mer som koncentrations curl men båda armarna samtidigt) Ibland kan jag inte namnen på alla övningar som mr. F ger mig. :)
Den tog riiktigt bra iaf!
 
3set crunches på boll - ss - "boll mellan benen" Ja, ännu en övning som säkert heter ngt smart. Man ligger iaf på golvet med benen rakt upp och en pilatesboll fastklämd mellan fötterna. Gå ner mot golvet och vänd upp igen innan bollen nuddar i golvet. Aj-som-fan! Det kommer bli min nya hatövning.
 
Det blev en himla massa rodd-övningar som alla tog på i olika vinklar och vrår. Grymt nöjd!
 
 
IW i morgon bitti. Därefter sjukgymnasten och sedan gym-daten med Denicé.
 
Resten av dagen blir det till att avsluta lite påbörjade åtaganden.
Byta gardiner (jaaaa, julgardinerna hänger fortfarande uppe), dammsuga och sånt där annat nödvändigt ont.
Vetskapen om att det är fredag i morgon och bara en dag kvar till lördag är ju himla upplyftande. Då kommer jag slå på stort och starta dagen med dunder och brak. Ungefär något i den stilen. You will all see... :)
 
Godnatt!
 
 

Kommentarer
Postat av: Jocke

Bra jobbat Fanny! Ska följa dig stenhårt!! =)

Svar: Tack så himla mkt Jocke! :) Va kul!
Fanny

2013-02-07 @ 23:34:01
URL: http://yockes.blogg.se
Postat av: Satu

Spetsgardinerna ligger fint ihopvikta här och väntar på dig, om du fortf vill ha dem ;)

Svar: Wiiiiie! Jaaaa ;)
Fanny

2013-02-08 @ 00:02:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0