B.. B.. Beeeeen!!

Idag låg ångesten över mig hela dagen inför kvällens benpass. Varför ska det alltid vara så ångestladdat?!
Önskar att jag kunde älska att köra ben, men jag HATAR det. Samtidigt som jag på något konstigt sätt älskar känslan under passet och såklart efter, när jag äntligen är klar. ;)
Näää, bättre ben står på önskelistan, så då gäller det helt enkelt att jobba för det.
 
 
Framsida ben/vader/mage
 
4set hacklift
6set liggande benpress
4set boxsquat
4set benspark - ss - utfallsgång
4set "rump-maskin"
3set stående vadpress
3set sittande vadpress
4set crunches i maskin
 
Avslutade med stretch framför ridsport på tv:n. Jag är ju stelare än ett kylskåp, så jag MÅSTE bli bättre på att stretcha. Punkt!
 
Lite kort om dieten
 
Jag är inne på min 9:e vecka, 26 dagar kvar till "halftime". Då har jag alltså gjort halva jobbet. Tiden går så sjukt fort! Det gäller att hålla i sig i svängarna!
 
Det går bra, jag har inga större problem annat än att vissa dagar är jobbigare än andra. Jag är alltså mer eller mindre hungrig mellan mina mål. Idag var en sån dag där hungern var påtagligare. Min lösning då är att dricka sockerfri dryck med bubblor, det ger ju en mättnadskänsla. :) Cola-zero och Celsius for the win!
Vatten funkade bra förut, men jag får dricka sådana mängder för att det ska ge någon effekt och det gör ju att toalettbesöken blir för många. När hungern är som den varit idag, så är energin inte på topp. Det märks på mina träningspass. Jag får helt enkelt kämpa hårdare på det mentala planet, jag får inte ge upp!
 
I morgon är det torsdag, snart är det alltså ledig fredag, helg och en massa gott och mys! :)
 
Jag är ju lite nyfiken på hur det går för er med er träning? Om ni har något mål? Dela gärna med er!
Tjejklassikern? Gå ner i vikt? Springa milen? Inplanerat löplopp? Äta nyttigare? Komma i form?
 
Godnatt
 
 

Kommentarer
Postat av: Sofia

Kan du inte skriva lite (du kanske redan har det iof..) om hur man går till väga för att börja tävla osv. Och hur du själv kom in på det:)

Svar: Ja men absolut! Det fixar jag. :)
Ge mig ngr dagar så ska jag hinna fila ihop ett inlägg. Bra förslag!
Fanny

2013-02-28 @ 08:00:42
Postat av: Anna

Det går riktigt bra just nu! Efter sjukdom en vecka så har jag kommit igång ordentligt igen! Woho! I två veckor snart har jag kört på riktigt riktigt bra. Mitt mål är egentligen att må bra, trivas med min kropp, definiera musklerna lite, gå ner några kilo... och få bättre rutin på kosten då jag har en tendens att gilla mat lite för mycket ibland ;) Haha!

Svar: Härligt vännen!
Du är så jävla grym med din löpning och dina ben är ju to die for!!

Du kommer lätt fixa matbiten, bara du ger dig FAN på det. Kan jag (som äääälskar mat, nu mer än någonsin) så kan du. ;D
Fanny

2013-02-28 @ 09:28:31
URL: http://annaekvall.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0