Skärpning!

Idag var det inte bara träning på schemat hos Fredrik, hade också en mätning inbokad. Det gick lite som jag hade trott. Tappat i muskelmassa men även i fettvikt! Något positivt men mest negativt. Detta innebär alltså att vikten är lägre än vad den brukar. Vanligtvis ligger jag på ca 68kg, men nu vägde jag 66.8 vilket är ett tapp på ca 1.2kg.
INTE bra!

Jag vet boven i dramat och det stavas MAT. Jag måste sluta slarva med maten, i alla fall mina mellanmål. Jag äter självklart frukost, lunch och middag samt ett mellanmål. Men missar alltid två mål vilket gör att jag inte får i mig allt jag behöver, så nu är det dags att skärpa till mig.
Jag kommer lägga till aminosyror under varje träningspass, då de stimulerar proteinsyntesen och hindrar muskelnedbrytning. Samt en shake innan träning.
Nu ska det laddas extra, Fancy ska "back on track" igen! :D

En annan positiv detalj är att mina ben blir bättre och bättre. Tappar mer fett där vilket är precis vad jag ska göra. Kalipermätningen har aldrig visat så lågt på låren någonsin, tummen upp för det! Resten ligger rätt lika som tidigare.

Ungefär såhär kommer jag äta framöver. Inte spikat helt i sten, då det händer att jag ibland äter lunch ute. Viktigaste är ändå att jag får i mig tillräckligt med mat.

Mål 1 Havregrynsgröt och bär (frukost hemma)
Mål 2 Kyckling/mager skinka och sallad alt. protein shake (frukosten på jobbet)
Mål 3 Torsk/kyckling/kalkon och potatis (lunch)
Mål 4 Kyckling/tonfisk/kalkon och potatis (mellis)
Mål 5 Nötkött/lax och grönsaker/rotfrukter (middag)
Mål 6 Kesella och bär(kvällis)

Massa kyckling så det är ju tur att jag gillar det. :) Men har ju lite alternativ även om kyckling är enklast.

Detta betyder alltså att jag kommer behöva ta med mig hela 3 matlådor till jobbet. Oh my god! Det blir min utmaning. Planering är A och O, nu ska jag växa igen. :)

Nu är det dags för lunch sedan bär det av mot Erikslund för lite shopping till garderoben. Basplagg är ett måste.

Kommentarer
Postat av: Anna

Oh, spännande med kosten där! Kommer gå galant tror jag! :D

2011-11-02 @ 12:53:01
URL: http://annaekvall.blogspot.com
Postat av: Fanny

Tack! Det hoppas jag :)

2011-11-02 @ 16:54:53
URL: http://fannysundstrom.blogg.se/
Postat av: malin-helena

Tråkigt att tappa i muskelmassan.. Det är ju inget man vill se. Men som du äsger, det är ju vad man stoppar i sig som visar sig, framför allt i muskler.



Hur gör du dina mätningar? Är det klassiska med "mätsticka" eller vad det nu heter, glömmer alltid. Eller våg?



Jag tänkte testa celsius på lördag. För då är det en special pass på gymmet, 2 timmar med 5 olika träningsformer. Både kondition och styrka. :)

2011-11-02 @ 21:20:51
URL: http://malin-helena.bloggplatsen.se/
Postat av: malin-helena

Tack förresten för inspirations tipsen. Det gör gott ibalnd att bara få höra saker som peppar andra för att peppa sig själv. Och som du säger, känslan efter man gjort en bra pass är ju så jäääkla härlig! :)

2011-11-02 @ 21:21:50
URL: http://malin-helena.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0