Armar och mage

Det blev ett bra pass med Sebbe, men vi kanske inte var så flitiga, lite för mkt skitsnack mellan varje set. Hade riktigt svårt att få kontakt med vänster biceps idag. Fattar inte varför det ska vara så svårt ibland!

Armar

Bicepscurl och tricepspress i cable som uppvärmning

3set stående bicepscurl m. z-stång

3set scottcurl

3set liggande tricepspress m. hantlar

3set bicepscurl


3set tricepspress m. rep ovanför huvudet "superman"

3set enarms tricepspress i cable

3set bamsen

Blev många övningar, men ville piska ur armarna ordentligt!

Mage

3set hängande benlyft

2set crunches i cable


Sebbe har mycket bättre tryck än mig, själv blev jag mest irriterad över att jag inte fick till det idag. Men alla dagar kan ju inte vara på topp ;)

Kvällens middag, lika spännande som gårdagens och dagen före det. Längtar till morgondagens middag, undra vad jag ska hitta på för smarrigt då. Någon som har något tips?? Lättlagat och smarrigt önskas :)



Det blev inge DU eller burpees, tiden räckte inte riktigt till. Men vi tar det nästa gång!

I morrn är det bröst på schemat, det ser jag fram emot. :)

Kommentarer
Postat av: Katrin Lindberg

Vet inte om det passar din kost men det är iaf lättlagat och gott.

Skär kycklingfiléer i bitar (ca 4 delar), lägg i en ugnsform. Strö över fajitaskrydda, rör ihop crème fraîche och sutsursås och bred över kycklingen. 200 grader 30-40 min.

Jag brukar göra på en hel påse kycklingfiléer, en halv påse krydda, 2 crème fraîche och ca 2 dl sötsur sås.



Valfritt tillbehör. Hoppas det passar och smakar :)

2011-03-25 @ 12:11:44
URL: http://ettglasskumpa.blogg.se/
Postat av: Anonym

1 dl sötsur sås menade jag, inte 2 men det är ju smaksak :)

2011-03-25 @ 12:21:52
Postat av: Lovisa

Jag antar att du har älgkött i frysen så jag bjuder på ett smarrigt & bra recept på älgburgare som jag fick tag på för ett par veckor sedan - kan lova att dessa tillagas hos oss en hel del nu (perfekta att ha med ut på "skogsutflykterna", de blir nästan bara godare när man får grilla på dom på elden :)



500 g älgfärs (nöt går nog lika bra;)

1 äggula

1 msk viltkrydda (santa maria)

1 vitlöksklyfta

1 röd chilifrukt



SUPERGODA!!



(Vill du slippa saltet som finns i viltkryddan så är det väl bara att blanda ihop kryddorna själv till en egen kryddblandning)

2011-03-28 @ 16:23:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0