HIT - Högintensiv träning

Om du inte testat denna träningsform så gör det, men är du ovan så bör du testa cirkelfys innan. Idag avverkade jag mitt andra HIT-pass och det var lika jobbigt som jag minns det från svettisdagarna. Till hösten kommer detta pass att finnas här i Västerås och jag kommer garanterat gå fler gånger. :)

HIT är ett pass med hög intensitet rakt igenom och där du känner igen moment både från klassik fysträning till hårda intervallpass. Alla dina fysiska kvaliteter utmanas, med betoning på uthållighet inom styrka och kondition, spänst, explosivitet och snabbhet. Passet är uppbyggt i zoner. I varje zon utför du tre olika övningar i så många varv, loopar du hinner. Tempot är högt och vissa övningar bygger på redskap som kettlebells, skivstänger, medicinbollar, hopphäckar. HIT är rejält tuff träning, men du tävlar mot dig själv och du har gruppen och ledaren som stöd.

Du ska vara tränad, van att jobba med redskap och gilla att utmana dina gränser.




Info och bild från www.friskissvettis.se

På gränsen till svimfärdig med blodsmak i munnen, skakig kropp, mjölksyra, sladdriga ben och svett som bokstavligen forsar, går jag ut från passet med en underbar känsla. Jag känner mig på banan idag, and I love it! :D

Fortsatte kvällen nedsjunken i en biostol med fina Anna, vi såg Hangover part 2, riktigt bra avslut på en BRA dag! Jag har skrattat, jag känner mig glad inombords, det går åt rätt håll. :)

Just idag är jag starkt, just idag somnar jag med ett leende.

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Anna

<3 <3 <3

2011-06-16 @ 23:12:55
URL: http://annaekvall.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0