Räddning

Idag räddade jag ett barn ur en rökfylld lokal!!!

Eller, det vara bara på låtsas.
Vi hade en uppföljande brandövning på jobbet i morse.
Istället för att rökfylla hela lokalen, fick vi varsitt par "heltäckta" glasögon, (sånna man hade på kemin i skolan) som var igentejpade med bruntejp.
Och jag kan säga att man såg inte mkt.
Vore det inte för alla lampor i butiken skulle man ha svårt att orientera sig.
Men iväg med dessa ut bland alla lampor, livrädd att välta ngn dyrgrip.
Och tävlingmänniska som man är så ville ju JAG hitta "ungen", behöver jag säga vem som gjorde det!

Jag gick verkligen i i uppgiften helhjärtat, skulle vilja se mig själv krypandes i lokalen.. Haha, måste varit en rolig syn!

Annars så ha dagen bara flutit på. Jobbat och jobbat..
Vicky hade "Bobbo" idag, han har skött sig kanon!

I morrn är jag ledig, börjar dagen med morgonfodring, och sedan ett pass på ridbanan, som vanligt.
Ska förbi på lantmännen och kolla om dom ha det där täcket, slippa betala frakt och vänta en vecka.
Måste bara jämföra priserna först, om det lönar sig.
Nu behöver han vekligen ett nytt, då det gamla har gått sönder ännu mer.

Sedan ska det städas hemma, och tvättas kläder för fulla segel.
Har varit så fruktansvärt lat den senaste tiden.
Måste skärpa till mig regält!

M ser på Hockey..... jippi, jag jublar av lycka... wohoo.. eller INTE!

Kommentarer
Postat av: Mor

Säkert jättenyttigt med en övning av det slaget!! Man vet ju aldrig när man kan få användning av den....

Tur att jag jobbar ikväll så att jag slipper vara tvungen att "se" hockey!! ;-)

2008-09-15 @ 20:57:50
Postat av: Vicky

Det var hockey hos mig också, så jag blev förpassad från TV:n..:( Finns det ngt tråkigare än hockey?? Boggan blir bara finare och finare, skönt att slippa bråka med galoppen ÄNTLIGEN :D

2008-09-16 @ 16:37:24
Postat av: Fanny

ja! tur vi har två apparater! ;)(men inte alltid)

så jag la mig i sovrummet.



Ja, att han blir! Så himla kul... :D

2008-09-16 @ 20:03:19
URL: http://fannysundstrom.blogg.se/
Postat av: Fanny

menar ju att det är inte alltid det är bra med två..

2008-09-16 @ 20:04:02
URL: http://fannysundstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0