Ledig dag

Men betalt ändå, inte fy skam det.

Kring 11 drog jag och M ut till Hälla, han shoppade men inte jag. Vilket är väldigt ovanligt.
Sedan åt vi lunch, men körde genom hela stan ut till Erikslund. Blev pizza för min del, gött gött.
Efter det ner på stan, skulle in på Ams för att avanmäla mig som arbetslös.
när jag tar min nummerlapp så står det 138 på lappen, och det nummer som stod på tavlan var 97!
Och jag som hatar att vänta. Efter ngr varv på stan gick vi tillbaka, då var det nr 117.
Bara att sitta ner och vänta.
Då kommer det fram en kvinna och frågar om vi fått hjälp, jag berättade som det var och fick fälja med henne. Nice! snacka om tur. Beror nog på att jag inte skulle skriva in mig, skönt att slippa vänta iaf.

Så då var allt med dom klart, bara massa andra papper som ska fyllas i, skickas m.m. innan jag kan få lön för augusti månad.

Nog struntpratat.

Önskar jag kunde vara med på Pappas stora dag i morrn!
Är så stolt över honom, håller verkligen med Lina.
Håller tummarna för dig pappa.


Kommentarer
Postat av: Emil

klockrent få betalt när man är ledig, själv jobbar man sju dagar i veckan =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0