Julbord

Då har årets första julbord smakats av, gott som tusan!
Det var svärföräldrarna som bjöd och vi åt på mysiga Westeqvarn.
Miljön där gör att det bli så mkt mysigare.

Nästa julbord är på torsdag med jobbet, men sedan blir det inget förrän på julafton. 
Jag vill ju inte äta mig less på julmat, för det är ju ändå på julafton det är som bäst att äta det goda.

Helgen har försvunnit i ett naffs, men så är det då man jobbar.
Har plockat fram lite julpynt, ska ta och stryka gardinerna nu.
Sedan har jag julstämmning i vår lilla lgh.

Det enda jag saknar är snön! fy så mörkt och trist det är utan den.
Blir inte bättre av att det är plusgrader heller.
Är lite kluven faktiskt, vill gärna ha kallt och snö för det är riktig vinter.
Men vill helst slippa det, då det är mkt trevligare att vara i stallet utan snö, kyla och sånt. 
Men ska det vara snö, så ska det vara ordentligt. Så marken är helt täckt.

Har ni nå snö hemma i storuman/stensele?

Kommentarer
Postat av: Pappsen

Ja visst har vi det till tusen, vi fick nog nästan 15 cm nu i helgen. Jag var bjuden på julbord i norge och det var mycket gott.

Kramisar pappsen

2008-12-01 @ 01:24:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0